Forum BreslaU CustomS
Forum miłośników motoryzacji i tuningu
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Honda Civic EH2 D15B7
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 14, 15, 16  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BreslaU CustomS Strona Główna -> Wasze auta
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fliper_nx
Ssak leśny



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 991
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BreslaU CustomS wroc.pl

PostWysłany: Pon 22:36, 17 Lip 2006    Temat postu:

wow robi wrazenie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dante
BreslaU CustomS OutlanderS



Dołączył: 17 Lut 2006
Posty: 943
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Wto 7:35, 18 Lip 2006    Temat postu:

a gdzie tórbo wielkosci wozka z biedronki? :? Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
woody
Swój człowiek



Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Tbg

PostWysłany: Wto 8:04, 18 Lip 2006    Temat postu:

ładnie wygląda :wink: w na swoim miejscy, razem z osprzętem będzie robił wrażenie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kasik
BreslaU CustomS OutlanderS



Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:19, 20 Lip 2006    Temat postu:

poniewaz umiescilam opis swoich bojow na CivicKlubie skopiuje go po prostu tutaj... tak od samego poczatku do konca co sie dzialo..

Wszystko zaczęło się tak jakoś tak dziwnie, ni stąd ni zowąd narodziła się idea podłubania w Hondzie. Był chłodny kwietniowy wieczór (przypominam mamy 20 lipca) kiedy to mój tata postanowił DROBNYM kosztem podnieść osiągi cvc tak aby "błysnąć" na kwietniowym zlocie Honda Civic/CRX w Kielcach. Ponieważ baza to D15B7 padło na minime D16Z6.


Baza Very Happy Very Happy Very Happy (po zakupie wygladal strasznie.. az sie zastanawiam czy to oby to zdjecie bo przez dwa lata uzytkowania w mojej rodzinie wygladal lepiej)


Syf, kiła i mogiła, w murzyńskiej chatce jest większy porządek

Ale decyzja zapadła i …

i się zaczęło:
Części do swapa od Maćkaxxxx -szybko sprawnie i przyjemnie

Głowica + dekiel przed


Głowica poszła do planowania, a dekiel do malowania


Special thanks for my daddy Very Happy

Kolektor ssący od Z6 po „zabiegach odmładzających”


Świeci się jak psu … Cool

Pompa wody zalecana przy tej operacji



do tego oczywiście wiązka, komp, aparat zapłonowy, to te główne elementy oraz masa, masa innych „pierdół” ale o tym później.

W między czasie powstaje kolejny „ciekawy pomysł” – zamówmy kolektor wydechowy.
I tak pada na megana 4-2-1 –zamawiamy.

No więc jesteśmy w przededniu zlotu (30 kwietnia) a tu nic się nie dzieje.

Nastał Maj. W maju jak to w maju długie weekendy, ciepłe wieczory i kwitną kasztany.

Czekam……………….


Nastał Czerwiec.

Czerwiec przyniósł na początku dobrą nowinę i kolejny pomysł pt. będzie kolektor „niebawem” więc odetkajmy układ wydechowy.

Pomysł, telefon, realizacja –thanks to FiFER


I tak oto stałam się szczęśliwą posiadaczką nowego używanego układu (2,25”)

Tracąc już wszelką nadzieję na powodzenie operacji………..u drzwi mych niczym zagubiony przybysz pojawił się pan listonosz z paczką a w niej…… Very Happy



Czas zaczynać, wybiła godzina zero i tak 19.06.2006 o godz 8.00 stawiłam się w raz z moim bolidem u pana „Henia” trzy ulice dalej, proszę tu mi bez chichów i śmiechów, bo wyżej wymieniona osoba odegra bardzo ważną rolę w tym „mega projekcie” 

A że wakacje już blisko to i tempo prac wakacyjne, ale po kilku dniach ruszyli.

Po krótce:
- stara głowica –out
- stara wiązka – out
- kolektory –out
- układ wydechowy –out
a że chłopaki wyrywne to i oto efekt:





Kilka słów sprostowania. Podczas demontażu i wnikliwej kontroli bloku okazało się, że mocowanie koła pasowego (klin) ma luz i do tego lekko wyszczerbiony jest wał, powstało pytanie: zostawiamy bo generalnie da się jeździć albo robimy porządnie?
Odpowiedź była jedna – porządnie.

No i poszło, silnik na stół a wał do roboty.

A że zasada „Jak się bawić to się bawić, drzwi wyje..ać, nowe wstawić” zadziałała, to już poleciało:



Lekkie koło pasowe Megan



Cam Gear Megan



Dolot AOMA + stożek K&N (już był)
Filtr na odmę Simota

Ale, wróćmy do „mega projektu”, silnik się składa spokojnie a tu –bęc, kolejna kłoda pod delikatne kobiece nogi Very Happy , okazuje się że wiązka kabli z Z6 jest od angola, pruć i przekładać? (#$%^!!), tak więc przeprosiłam się z wiązką od B7, a na pojednanie obiecałam jej dwa nowe kabelki (wszyscy wiedzą do czego).

„Mega projekt” dalej się składa




Jeszcze tylko trochę problemów, ale to już mały pikuś dla takiego weterana jak ja:
-osłony na rozrząd nie pasują do siebie i trzeba rzeźbić
-dorobić klin na koło rozrządu
Tak więc po ciężkich chwilach, momentach załamania i złości silnik ląduje w samochodzie.



No i……………… no i trzeba przetoczyć nakrętkę do śruby na kole pasowym bo jest za duża i się nie mieści (nawet jak się ją pieści ) i wymienić paski klinowe na innej długości.

Jeszcze tylko olej Shell Helix Power Racing 10w60, płyn do chłodnicy, nowe świeczki, szybka modlitwa i …………………….



Pupa 
Kręci, ale nie pali. (#$%^!!!). O bogowie czym że ja zawiniłam!!! Obdarta ze wszystkim marzeń i złudzeń wracam do domu.
W samo południe próba druga (po sprawdzeniu kilku punktów i złączy paru wtyczek) i …..




YES YES YES ( z wymownym gestem)




Czort wie co to było, ale działa gra, buczy i huczy 
Oczywiście nie obyło się bez drobnych poprawek (ustawienie, wolnych obrotów itp.), ale moje cudo po dokładnie miesiącu (przypominam wjechał 19 czerwca a dzisiaj mamy 20 lipiec) o własnych siłach opuszcza warsztat i dociera do domu a oto finał.




I nie pytajcie mnie bo wiem, że jeszcze brakuje jednego elementu układanki, podłączenia VTECa, ale tutaj muszę udać się do elektryka albo jakiś gej mi pomoże .
Pozostaje jeszcze sprawa zestrojenia, jeżeli jakiś gej czuje się na siłach – pomoc mile widziana.

A oto krótka lista rzeczy użytych:
- głowica D16Z6
- kolektor ssący Z6
- pokrywa zaworów
- komputer P28 (jeszcze nie podłączony)
- kable zapłonowe od D16Z6
- aparat zapłonowy z D16Z6
- nowa pompa wody
- nowa kopułka aparatu
- nowy palec rozdzielacza
- nowe świece NGK
- nowy pasek rozrządu D16Z6
- nowy napinacz paska rozrządu
- nowe uszczelki na wszystko co się da  góra, dół, + uszczelniacze na wał
- nowe uszczelniacze zaworowe
- nowe paski klinowe, lekkie koło pasowe ma mniejszą średnicę więc na alternator i wspomaganie trzeba założyć krótsze paski (burżuazja – wspomaganie )
- nowe koło rozrządu na wał
- nowa poduszka prawa pod silnik
- przewody od chłodnicy do skrzyni biegów (to akurat tylko w u mnie, bo stare były na maxa pogięte)
- nowe regulowane koło rozrządu Megan
- nowe lekkie koło pasowe Megan
- nowa power rura aoma
- filtr na odmę Simota
- nowy kolektor Megan 4-2-1
- układ wydechowy z klasówki 2,25’’ katalizator sportowy z środkowym MG motorsoprt przelotowym i końcowy m-tech
- olej 4L
- koncentrat do chłodnicy 1L
- nowy filtr oleju
- obejmy i opaski
I jeszcze masa mniejszych pierdół, do tego dwa inne warsztaty w celu
- obróbki głowicy
- obróbki wału

Reasumując:

Moje minime, trwało od pomysłu do realizacji to 3,5 miesiąca w tym 1 miesiąc w warsztacie samochodowym a i tak jeszcze potrzeba podpiąć VTEC. Koszty przemilczmy bo dżentelmeni i geje o pieniądzach nie rozmawiają . Do tego sporo jeżdżenia, dzwonienia, załatwiania, ale pamiętajcie – samo nic nie przyjdzie. Efekt jak to mówią amerykanie – we will see, ale radość i tak jest ogromna mimo wszelkich przeciwności.
Wiem, wiem mój przypadek jest odosobniony, bo minime można zrobić 1-2 dni wyrzucając ¾ poniesionych tutaj kosztów, ale dla osób które chcą coś „dłubać” parę rad (ameryki tutaj nie odkryję ale tylko przypomnę):
- zawsze a jak nie zawsze to w 99% wyjdą jakieś „nie przewidziane trudności” i liczcie się z tym, że może, acz nie musi, wydłużyć się czas albo zwiększyć kwota na realizację waszego projektu.
- żyjemy na drugim końcu świata, jankesi daleko a jotdeemy jeszcze dalej wniosek -planuj zakupy z duuuużym wyprzedzeniem.
- jak ognia unikaj półśrodków (def. półśrodek- pół litra na dwóch ) jeżeli coś zostawisz nie naprawione, oberwane, polepione czytaj sklejone super-duper-glutem albo na później na pewno się zepsuje pierwsze.
I na koniec czytać, czytać i jeszcze raz czytać im więcej wiesz tym mniej unikniesz błędów.

A teraz Chciała bym specjalnie podziękować mojemu tacie oraz bratu za ogromną pracę jaką włożyli, aby ten „bolid” powstał, za ich zaangażowanie, czas, pracę oraz finansowanie tego pomysłu. WIELKIE DZIĘKUJĘ.

A oto reszta podziękowań:
- Warsztat samochodowy pana Zbyszka, zawsze pomocny i służący radą a do tego naprawdę porządku facet no i złożył to cudo do kupy.
- MaciekXXXX za części
- Furiusowi i Remowi za odpowiedzi na moje głupie pytania
- Chłopakom z E-X-C za parę gratów i porady
- FiFeRowi za układ wydechowy
- Civic Gej Clubowi za rady i porady, wiedzę i zniżki

ETAP PIERWSZY –DONE (almost, jeszcze tylko ten komp i VTEC),
ETAP DRUGI- zaczynamy, ale to na razie tajemnica i cicho sza…………

P.S.
Całe niecenzuralne słownictwo oraz „mądrości ludowe” przytoczone w powyższej historii, zostało zapożyczone z subkultury zwanej „mechanicy samochodowi”, którzy to każde udane osiągnięcie np. odkręcenie korka oleju, kwitują ciekawym i dosadnym zwro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hellboy666
Oddział AA



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 875
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5
Skąd: ja się wziąłem ??

PostWysłany: Czw 15:58, 20 Lip 2006    Temat postu:

no Kasik, pelen respect za ten projekt chyle czola i wogole. Pieknie wyglada teraz silniczek, a sam jestem ciekaw jak to chodzi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spike
BreslaU CustomS MemberS - szefu



Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 1871
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BreslaU

PostWysłany: Czw 16:09, 20 Lip 2006    Temat postu:

Kasik kawał niezłej inwestycji i dużo roboty miejmy nadzieję, że podłącznie faz i elektryki bedzie szybsze i łagodniejsze... i mam nadzieję, że Chonda stanie szybko na kołach abys mogła przyjechać do nas i pokazać cycki Wink

PS: fajnie by było jakbys napisała jeszcze jakie były koszty


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dante
BreslaU CustomS OutlanderS



Dołączył: 17 Lut 2006
Posty: 943
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 19:01, 20 Lip 2006    Temat postu:

moze byc Cool Mr. Green
a SS sobie kupilas?
a mierzone na hamowni?
a jak wrazenia z jazdy?
a jakie koszty?
a gdzie turbo?
a ile pali?
a na gaz?
a czy ma szyberdach?

Headpoint napisał:
i mam nadzieję, że Chonda stanie szybko na kołach abys mogła przyjechać do nas i pokazać cycki Wink

bueheheeh Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Manx
BreslaU CustomS HonoureD



Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 1157
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: awazsraW

PostWysłany: Czw 21:12, 20 Lip 2006    Temat postu:

Kazik niezla robota - fajny pomysł a no i niezly opis tego co zostało zrobione

Dante napisał:


Headpoint napisał:
i mam nadzieję, że Chonda stanie szybko na kołach abys mogła przyjechać do nas i pokazać cycki Wink

bueheheeh Mr. Green

niewtajemniczonych nieco oswiece - to nawiazanie do starych dziejów z początków forum MT Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kris
BreslaU CustomS OutlanderS



Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 959
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: N 50°05' E 18°24'

PostWysłany: Czw 22:23, 20 Lip 2006    Temat postu:

Manx napisał:
Kazik niezla robota - fajny pomysł a no i niezly opis tego co zostało zrobione

Dante napisał:


Headpoint napisał:
i mam nadzieję, że Chonda stanie szybko na kołach abys mogła przyjechać do nas i pokazać cycki Wink

bueheheeh Mr. Green

niewtajemniczonych nieco oswiece - to nawiazanie do starych dziejów z początków forum MT Wink

a konkretnie czatu Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vyzn-R
Swój człowiek



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lipno

PostWysłany: Czw 22:24, 20 Lip 2006    Temat postu:

no powiedziałby poczatkowych

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wonzky
BreslaU CustomS OutlanderS



Dołączył: 23 Mar 2006
Posty: 1651
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zDolnego Śląska Reprezentant

PostWysłany: Czw 22:34, 20 Lip 2006    Temat postu:

Cycki cyckami ale Civic jest miodny z tym śilnikiem - pięknie się prezenci i po skończeniu całego projektu pewnie będzie jeszcze lepiej jeździł.
Gratulacje Kasik za świetny początek historii, teraz czekamy na dalszy tunning.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kasik
BreslaU CustomS OutlanderS



Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 196
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:07, 20 Lip 2006    Temat postu:

dziekuje wszystkim za pozytywne komentarze.. juz coraz blizej konca i to chyba tylko mnie podtrzymuje.. za kazdym razem jak wychodze z domu to mi sie taaaaak buzia cieszy ze stoi juz na podworku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fliper_nx
Ssak leśny



Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 991
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BreslaU CustomS wroc.pl

PostWysłany: Czw 23:25, 20 Lip 2006    Temat postu:

łooooooooooooooooooooooooooo
szczeka mi opadla ... nie czytalem bo az tyle czasu teraz nie mam ale kurna robi masakryczne wrazenie ...
gratki za pomysl, inwestycje itp hehe az czekam teraz na Twoje cycki znaczy przyjazd Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Walter
Stały bywalec



Dołączył: 26 Lut 2006
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 3-City

PostWysłany: Nie 13:30, 23 Lip 2006    Temat postu:

WIELKIE GRATULACJE



Headpoint napisał:
... że Chonda....
Kufa zaczne gryźć wkońcu Evil or Very Mad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Skynet
Mocy przybywaj...



Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:37, 23 Lip 2006    Temat postu:

Chonda piekniutka Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fredzik
bazgrze regularnie



Dołączył: 14 Lut 2006
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 21:28, 23 Lip 2006    Temat postu:

Jasny gwint! Szczęka mi się poluzowała Razz
Kontynuując piękną tradycję kaleczenia nazw własnych, powiem, że Chonda - a jakże Chondą ona jest - mi się bardzo podoba Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
owoC
Słoneczny patrol... na rondzie w lewo



Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 757
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: HindenburG

PostWysłany: Nie 22:22, 23 Lip 2006    Temat postu:

Gratki Kasik, super gejo-wozik

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Skynet
Mocy przybywaj...



Dołączył: 24 Lut 2006
Posty: 677
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:54, 24 Lip 2006    Temat postu:

Kasik musisz sie nia pokazac we Wro na spocie BC Wink koniecznie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Spike
BreslaU CustomS MemberS - szefu



Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 1871
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: BreslaU

PostWysłany: Pon 10:07, 24 Lip 2006    Temat postu:

Skynet napisał:
Kasik musisz sie nia pokazac we Wro na spocie BC Wink koniecznie


w białych kozaczkach? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Vyzn-R
Swój człowiek



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Lipno

PostWysłany: Pon 11:07, 24 Lip 2006    Temat postu:

bez kozaczkow nie ma lansu!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BreslaU CustomS Strona Główna -> Wasze auta Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 14, 15, 16  Następny
Strona 10 z 16

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin